Skip to main content

Case  

Efter kampanj i TV4: ”Vi ser att alla nyckeltal pekar uppåt”

– Amir Kheirmand, vd Schysst käk

Under 2020 köpte färdigmatskonceptet Schysst käk reklamutrymme i TV4. Efter att ha sett fina effekter både hos konsumenterna och i bemötandet inom livsmedelshandeln planerar de nu en ny kampanjperiod hos TV4 under 2021.

Schysst käk startade med målet att underlätta middagen för barnfamiljer. Sedan företaget startade har de lanserat ett flertal produkter och erbjuder nu kebab för de allra flesta.


- Schysst käk är ett folkligt varumärke som vänder sig till den breda massan. För oss är det viktigt att synas i sammanhang och i programtillfällen som är fyllda av glädje och där matchade det perfekt med TV4, säger Amir Kheirmand, vd för Schysst käk.

Amir fortsätter:

- Vi ser att alla nyckeltal pekar uppåt. Vi har en ökad försäljning, ökad kännedom om varumärket och ser att konsumenten väljer vår kebab före andra alternativ. När vi pratar med nya butiker och nämner att vi gör reklam i TV4 blir det även lättare för oss att få distribution och att få en plats i hyllan. Vi jobbar stenhårt med att kebab ska bli den nya helgfavoriten hos alla barnfamiljer och just nu planerar vi en helt ny kampanjperiod tillsammans med TV4 för att förverkliga våra mål och drömmar.