Skip to main content

Insikt  

TV4 är det mest populära valet när det kommer till tittande på stor skärm – både vad gäller streamat och linjärt tittande

I MMS senaste rapport av ”Sänt & Streamat” har de mätt tv- och VOD-tittande på tv-skärmar under oktober. Där är det tydligt att TV4 är det medie som står sig starkast både vad gäller linjärt och streamat tittande på stor skärm.

Varje månad ger MMS ut rapporten ”Sänt & Streamat” där de sammanfattar tv- och VOD-tittandet på tv-skärm. I rapporten för oktober framgår det att TV4 återigen befäster sitt försprång mot konkurrenterna – både vad gäller linjärt och streamat tittande på stor skärm. Sett till en genomsnittlig daglig tittartid i antal minuter per mediebolag under oktober månad har TV4 en betydlig högre konsumtion på stor skärm (tv-skärm) än de andra medieaktörerna. 

- För oss är det här ett kvitto på att vårt programinnehåll är attraktivt för våra användare och att tv-upplevelsen - precis nu som förr - stärks av att konsumeras på stor skärm. Det gör även att våra annonsörers budskap får de bästa förutsättningarna för att nå ut till tittarna och skapa ett stort genomslag, säger Rikard Sjöberg, försäljningsdirektör på TV4.

I diagrammet nedan är det även tydligt att streamingaktörer som Youtube och Netflix fortfarande ligger långt efter tv-bolagen när det kommer till konsumtion på stor skärm.

MMS_genomsnittlig daglig tittartid.png

Klicka på bilden för att förstora den.

I rapporten framgår det också att TV4 har högst räckvidd av alla aktörer i målgruppen alla 15-24 år samt en högre veckoräckvidd än Youtube i alla målgrupper. I den köpstarka målgruppen alla 40-59 år når TV4 närmare 70 procent (67,7 procent) varje vecka.

Beställ hela rapporten från MMS >> 


Om MMS

MMS är ett icke vinstdrivande oberoende branschorgan som mäter tittandet på program, klipp och reklam och levererar dagligen tittarsiffror till mediebranschen. Huvudsakliga uppdragsgivare är de stora mediehusen, mediebyråer och annonsörer.