Skip to main content

Nyhet  

TV4 och SkyShowtime inleder samarbete för annonsförsäljning i Sverige

TV4 och SkyShowtime inleder ett exklusivt samarbete som gör TV4 till återförsäljare av reklamlagret i SkyShowtimes nya abonnemang ”Standard med reklam” från och med maj. Samtidigt öppnas nya möjligheter för svenska annonsörer att nå ut via starkt premiuminnehåll.

- SkyShowtime har, precis som vi, ett mål om att bidra till långsiktig tillväxt för sina annonsörer. Därför är jag väldigt glad för det här samarbetet. Det blir ett värdefullt tillskott till vårt annonserbjudande, säger Rikard Sjöberg, VP B2B Sales & Marketing, TV4.

Med fokus på premiuminnehåll

TV4 och SkyShowtime vill erbjuda annonsörer en trygg miljö med högkvalitativa produktioner. Bland SkyShowtimes innehåll finns exklusiva serier, lokala original och ett brett urval av Hollywoodfilmer. Enligt Rikard Sjöberg stärker samarbetet båda bolagens position på den svenska reklammarknaden.

SkyShowtime ser fram emot svensk annonsering

För SkyShowtime innebär avtalet en etablerad plattform i Sverige och nya vägar att nå ut till annonsörer.

- Vi är glada över att samarbeta med TV4 i Sverige och genom detta kunna etablera en ny och mångsidig annonsplattform. Vi har ett otroligt utbud av premiuminnehåll att erbjuda och ser fram emot att samarbeta med annonsörer på den svenska marknaden, säger SkyShowtimes Chief Business Officer Hristina Georgieva.

 

Senaste nyheter