Skip to main content

Styr kampanjen mot målgrupper som passar varumärket

Genom digital annonsering på TV4:s innehåll kan du styra reklamfilmen mot ett flertal väldefinierade målgrupper. TV4 erbjuder demografiska styrningsmöjligheter som ålder och kön, och genom avancerade data går det även att styra reklamen mot olika geografiska områden, intressen, livsfaser och boendeformer. Dessutom kan du optimera kampanjen ytterligare genom att välja specifika apparater eller programkontexter.

TV4 Digitalt kombinerar det bästa från tv-mediet med det bästa från den digitala världen. Mer än hälften av det digitala tittandet sker dessutom på samma tv-apparat som den vanliga tv-sändningen, det vill säga en stor tv-skärm. Det som till största del skiljer dem åt är att det finns fler styrningsmöjligheter digitalt. På TV4 Play visas samma program som sänds på TV4:s kanaler men även helt exklusiva titlar - alla med hög produktionskvalitet.

På så vis får du en hög räckvidd och associeras med högkvalitativt programinnehåll i en trygg annonsmiljö. Väljer du att kombinera synlighet på TV4:s kanaler och TV4 Digitalt får du även Sveriges högsta kommersiella tv-räckvidd per vecka. TV4 är dessutom en av de första medieaktörerna i världen som erbjuder annonsörer att köpa verkliga validerade reklamkontakter, i stället för antal startade strömmar. Siffrorna säkras dessutom upp av den oberoende parten MMS.