Skip to main content

Nyhet  

TV4 är nu internationell medlem till Thinkbox

Från och med oktober 2024 har TV4 gått in som internationell medlem till Thinkbox, Storbritanniens främsta branschorgan för kommersiell tv. Genom medlemskapet får TV4 tillgång till aktuella studier och forskning som rör tv och reklam.

TV4 har länge sett ett stort värde i att ta in forskning i det dagliga arbetet kring marknadsföring för att på så vis kunna ge annonsörer och byråer evidensbaserad rådgivning. Som ett led i det här arbetet har TV4 nu gått in som internationell medlem till branschorganet Thinkbox.

- Genom det nya medlemskapet får vi tillgång till värdefull expertis och aktuell forskning som bidrar till transparens och mätbarhet i dagens medielandskap. Vi vill att våra annonsörer och kunder ska se oss som en trovärdig partner för tillväxt, vilket gör att det känns extra viktigt att vi lutar oss mot gedigna studier och faktiska bevis på effektivitet, säger Rikard Sjöberg, försäljningsdirektör på TV4.

Rikard fortsätter:

- Under de senaste åren har vi även märkt att allt fler annonsörer efterfrågar rådgivning i evidensbaserad marknadsföring. Det gör att det här känns som ett naturligt och viktigt steg i vår roll som strategisk partner.

Sedan 2022 är TV4 dessutom sponsor till Ehrenberg-Bass Institute som är världens största institut för marknadsforskning. I och med det har TV4 exklusiv tillgång till deras forskning och har dessutom stöd av forskare på institutet.

 

Senaste nyheter