Skip to main content

Event  

TV4 Business Talks – marknadsföring för beslutsfattare

I dag, den 12 september, genomfördes TV4 Business Talks på Maxim i Stockholm. Forskning och trendspaningar varvades med frågestund och panelsamtal om hur varumärken driver tillväxt och hur tv-mediet bidrar till ökad försäljning. Moderator var Paulina Modlitba.

Dagen började med en mingelfrukost innan moderator Paulina Modlitba hälsade alla gäster välkomna. Därefter bjöd hon upp Magda Nenycz-Thiel, Industry Growth Professor på Ehrenberg-Bass Institute, till scenen för att hålla en presentation om hur marknadsförare kan göra evidensbaserade kanalval. Hon betonade bland annat vikten av att rikta kommunikationen mot de som inte redan är kunder och storköpare av varumärket som ska marknadsföras och att räckviddsmedier som tv spelar en viktig roll för att nå ut till dem. Magda och Paulina summerade sedan hennes presentation och frågade publiken om de arbetar evidensbaserat, varpå många i publiken räckte upp handen.

Till samtalet bjöds sen tre personer till upp på scenen, nämligen Ulrika Helander, Chief Marketing Officer på Svenska Spel Tur, Helene Moland Daly, Nordic Consumer Experience Lead på Mondelēz International, och Nils Wimby, Group Client Director på Mindshare. De fick alla möjlighet att ställa frågor till Magda och pratade även vidare om evidensbaserad marknadsföring.

Därefter bjöds Harry Ward-Masters, Agency Relationship Manager på Thinkbox UK, upp på scenen för att prata om dagens medielandskap. Han berörde bland annat hur mycket olika medier ger tillbaka för varje investerad krona där det fortsatt visar sig att tv-mediet står sig starkt. Paulina och Harry rundade sedan av innan Elias Betinakis, Chief Strategy Officer på GroupM, Anders Eriksson, Head of B2B Insights på TV4, och Sofie Westerstrand, Senior Project Manager Business & Customer Insight på Scream, tog plats på scenen i stället för Harry för att fortsätta samtalet om tv och rörlig bild och om hur evidensbaserad marknadsföringskunskap kan tas ut i praktiken.

Förmiddagen avslutades med att Paulina och TV4:s försäljningsdirektör Rikard Sjöberg summerade samtalen på scenen innan de tackade scengästerna och publiken för deras deltagande och för intressanta samtal.