Skip to main content

Nyhet  

TV4 lanserar nytt smartare verktyg för annonsbokning

I slutet av maj smyglanserar TV4 ett nytt annonsbokningssystem under namnet TV4 Media Manager. I och med det samlar TV4 flera annonseringsmöjligheter i ett och samma system, vilket gör att företag och byråer enkelt kan planera, boka och följa upp sina reklamkampanjer.

I TV4 Media Manager kommer det att vara möjligt för annonsörer och byråer att själva kunna skräddarsy och följa upp reklamkampanjer på ett sätt som tidigare inte har varit möjligt. Det gör att de - genom en samlad plattform - kan bestämma var, när och till vem som de vill rikta reklamen mot. Exempelvis om de vill nå ut brett över hela landet eller rikta reklamen till en specifik målgrupp, geografiskt område eller tidpunkt.

- Vi vill finnas tillgängliga för alla annonsörer, partners och byråer och genom TV4:s nya annonsbokningssystem sänker vi trösklarna till att synas hos oss och ta del av hela vårt erbjudande, säger Rikard Sjöberg, försäljningsdirektör på TV4.

Hos TV4 exponeras reklamen alltid i en premiummiljö med maximal synlighet och trovärdighet samtidigt som reklambudskapet syns intill programinnehåll som berör och engagerar tittarna. De allra flesta tittar dessutom via en stor skärm, vilket gör att budskapet får bästa förutsättningar för att nå ut.

Genom TV4 Media Manager tillgängliggörs TV4:s annonsmiljö på ett nytt sätt samtidigt som annonsörerna enkelt kan köpa reklamtid via kreditkort eller faktura. TV4 Media Manager kommer dessutom att vara öppet för bokning dygnet runt, året om.

Kontakta oss gärna för mer information.

TV4 Ad Manager

TV4:s annonsbokningssystem TV4 Ad Manager är sedan mitten av mars inte längre tillgängligt för bokning. Kontakta gärna en säljrepresentant för att boka reklamtid.

 

Senaste nyheter