Varje år delas priset Årets media ut av mediebyrån Scream, i samarbete med Resumé. Vinnaren röstas fram av de 101 marknadschefer som är nominerade i kategorin Sveriges bästa marknadschef som i år utsåg TV4 till Årets media.
Under gårdagens gala på Berns i Stockholm fick de 101 marknadschefer som var nominerade till Årets bästa marknadschef svara på frågan: ”Vilket media har under 2024 på ett professionellt och innovativt sätt hjälpt dig att nå dina mål?”. Återigen röstade de fram TV4 som Årets media.
- Så hedrande och viktigt att vi har fått priset Årets media just detta år som varit utmanande för hela marknaden. Vår bransch behöver vara öppen och tillgänglig för att alla annonsörer ska kunna känna sig trygga i dagens komplexa medielandskap. Det här är ett kvitto på att TV4 har lyckats med just det, säger Rikard Sjöberg, försäljningsdirektör på TV4.
Carolina Löfving Larhed, Director of Client Sales på TV4, kommenterar även hon utmärkelsen:
- Vi är oerhört stolta och glada för utmärkelsen som är framröstad av våra kunder -Sveriges marknadschefer. Priset visar att vi med ett starkt annonserbjudande, hög närvaro och rätt insikter bidrar till våra annonsörers framgång. En stor eloge och varmt tack till våra kundansvariga säljare och till hela säljet.
Årets motivering löd: ”TV4 visar på en oerhört hög lyhördhet och stor professionalism. Med sitt framåtlutade tillvägagångssätt hanterar de utmaningar i ett föränderligt medielandskap mycket väl. De är trevliga att jobba med och överträffar våra högt ställda förväntningar.”
TV4 har även vid ett flertal tidigare tillfällen tagit emot utmärkelsen som Årets media, senast var 2021.