Skip to main content

Case  

Opel och Tre om hur de aktiverade sina sponsorskap av Masked Singer 2021

I bild: Exempel på billboard med Tre och trailersponsring med Opel.

I samband med att Masked Singer började sändas på TV4 våren 2021 gick bland andra Tre in som huvudsponsor till programmet och Opel gick in som partner. Båda köpte dessutom associationsrätt till Masked Singer för att kunna kommunicera sina kopplingar till programmet i deras egen kommunikation.

Som en av huvudsponsorerna till första säsongen av Masked Singer i Sverige valde Tre att aktivera sitt sponsorskap även utanför programmet genom en associationsrätt. Bland annat genom att ta ut programkonceptet i nya reklamfilmer som anspelade på programmet, vilket visade sig vara ett framgångsrikt koncept.

- Med tanke på hur bra det har fungerat för oss är väl en uppmaning från mig att våga lite, säger Jim Carlberg, Head of Marketing på Tre.

Opel gick in som partner till programmet och kunde genom associationsrätten ta ut partnerskapet i allt från bilhallar till en engagerande tävling i sociala medier. Partnerskapet förstärktes även med trailersponsring och pausreklam i formatet.

- Formatet har haft en positiv effekt på vårt varumärke och på våra produkter, det råder det inga tvivel om, säger Robin Jacobsson, Marketing Director på Opel.

Se casefilmen här nedan där bland andra Tre och Opel berättar om sina aktiveringar och om hur det har gått.

Både Tre och Opel har även fortsatt samarbetet med Masked Singer efter att de gick in som sponsor respektive partner under 2021.