Skip to main content

Case  

”Vi ska möta våra kunder där de är och det tycker vi att vi gör genom att vara med i Let’s dance”

- Charlotte Nordén CEO Cellbes

2022 gick Cellbes in som sponsor till Let’s dance - både för att bredda kännedomen om sitt varumärke och för att programmet passade med deras tre kärnvärden: mod, driv och tillsammans. Genom sponsorskapet kunde de därmed skapa engagemang både internt och externt.

Casefilm

Cellbes är ett företag som är inriktat på mode för kvinnor och män via e-handel och som vill bredda kännedomen om sitt varumärke.

- Alla är ju engagerade i Let’s dance, hela Sverige är ju engagerade i Let’s dance. Så det blir ju en sak som alla pratar om och som alla tittar på och som gör att vi som varumärke faktiskt syns där ute i stugorna, säger Charlotte Nordén CEO Cellbes.

Charlotte fortsätter:

- Vi ska möta våra kunder där de är och det tycker vi att vi gör genom att vara med i Let’s dance.

När de följde upp hur sponsorskapet hade levt upp till deras förväntningar såg de bland annat att kännedomen om varumärket i princip hade fördubblats i deras huvudmålgrupp.

- Vi är jättenöjda med samarbetet med Let’s dance för det har varit bra på så himla många olika sätt. Fantastiskt samarbete, säger Kristina Hermansson, CCO på Cellbes.