Den 14 augusti lanserades nya TV4 Play där användarna nu kan ta del av TV4:s innehåll via olika paketlösningar - både utifrån vilket programinnehåll som de är intresserade av och utifrån det sportutbud som de vill ha tillgång till. Det har nu gått drygt tre månader sedan lanseringen och TV4 Play visar nu på en ökad räckvidd enligt MMS siffror.
TV4 Play erbjuder oberoende journalistik, storslagen underhållning, direktsänd sport och högkvalitativt drama men även ett stort utbud av filmer och serier. Med nya TV4 har alltså allt innehåll, inklusive det som tidigare legat på C More, samlats på en streamingtjänst som nu erbjuder användarna möjlighet att själva bestämma vilket utbud som de vill ha tillgång till.
Nu har det gått drygt tre månader sedan lanseringen och enligt färskt data från MMS* är det tydligt att nylanseringen har gjort att TV4 Play nu har en ökad räckvidd jämfört med innan lanseringen.
- Vecka 45 har nästan 3 miljoner människor i målgruppen alla 3-99 år tittat på TV4 Play.
- Mellan vecka 33, när nya TV4 Play lanserades, och vecka 45 har veckoräckvidden ökat med 119 procent.
- Jämfört med vecka 45 föregående år har räckvidden ökat med 53 procent.
- Nya TV4 Play har även hittat hem i målgruppen alla 15-44 år som under vecka 45 har en veckoräckvidd på 32 procent, vilket motsvarar en ökning mot föregående år på 62 procent.
Vill du synas på TV4 Play?
Om du vill testa vad synlighet på TV4 Play kan göra för ditt varumärke, kontakta en rådgivare genom att mejla till saljavdelningen@tv4.se.