DEL AV JULKALENDERN | LUCKA 10
Början av året är en tid när många tittar på tv för att underhålla sig i vintermörkret. Det gör att det är ett bra tillfälle för dig som annonsör att synas för att få en stark närvaro i dina kunders vardag. Nu har TV4 tagit fram ett extra förmånligt pris som gäller vecka 1-13 2024 där du kan synas intill bland annat Nyhetsmorgon, TV4-premiären av Bäst i test och andra säsongen av dramaserien Dr. Death.
Kostnaden för att synas i TV4:s annonsmiljö varierar över året vilket, precis som mycket annat, beror på utbud och efterfrågan. Vanligtvis brukar många av de stora premiärerna starta i mitten av februari och början av mars men 2024 startar TV4-premiären av Bäst i test redan vecka 2 och den andra säsongen av dramaserien Dr. Death vecka 3. Tillsammans med bland annat Nyhetsmorgon som året runt samlar storpublik väntas därför många tittare och användare lockas till TV4 under det första kvartalet nästa år. Det gör att du som annonsör under det första kvartalet 2024 kan få en bredare räckvidd för runt hälften av kostnaden jämfört med vissa andra delar av året.
Erbjudandet gäller både reklamspot och sponsorskap vid köp av linjär och nationell synlighet i samtliga av TV4:s linjära kanaler, det vill säga TV4, Sjuan, TV12, TV4 Fakta, TV4 Film, TV4 Guld och TV4 Sportkanalen, under vecka 1-13 2024. Det gäller både om du vill synas intill specifika program eller om du vill synas intill ett flertal olika program i TV4:s annonsmiljö.
Vill du veta mer om hur ditt varumärke kan synas hos TV4 2024?
Prata med din säljkontakt på TV4 eller mejla till saljavdelningen@tv4.se.