Genom sponsorskap på TV4 är det möjligt att nå ut direkt till målgruppen samtidigt som varumärket associeras med TV4:s starka och unika programinnehåll. Nu går det även att synas intill olika programformat i en avgränsad geografisk region genom RBS-sponsring digitalt. Kampanjen bokas enkelt i TV4 Media Manager.
Vid ett RBS-sponsorskap hos TV4 syns varumärket intill ett urval av programformat som går under vald period. Digitalt är det dessutom möjligt att synas i en eller flera av 26 definierade regioner.
Grunden i ett sponsorskap är den så kallade billboarden som visas före eller efter ett program och inleds med: "Programmet presenteras av…". Det följs av ca 5 sekunders utrymme där sponsorn kommunicerar sitt budskap genom video, bild och ljud. Digitalt visas endast en billboard åt gången, vilket gör att varumärket får fullt fokus.
TV4 står för produktion och kostnad för billboarden och är en kreativ resurs för hur den kan utformas på bästa sätt. Minsta investering för sponsorskapet är 25 000 kr.
Vill du synas intill TV4:s program?
Testa vad ett sponsorskap hos TV4 kan göra för ditt varumärke. I TV4 Media Manager kan du som annonsör eller byrå enkelt skräddarsy och följa upp dina reklamkampanjer genom en samlad plattform. För att boka ett lokalt sponsorskap, välj "Local Activation" som kampanjtyp och därefter "Sponsorship".
Till TV4 Media Manager