Skip to main content

Nyhet  

Rekordmånga tittar på TV4 Play via en uppkopplad tv

TV4 är mitt inne i en digital transformation och fortsätter att bygga TV4 Play som hela Sveriges streamingtjänst. Sedan nylanseringen av tjänsten under slutet av sommaren är det även tydligt att användarna på TV4 Play gillar att titta på programinnehållet via en uppkopplad stor skärm.

Under det första halvåret 2023 har andelen som har tittat på TV4 Play via en uppkopplad tv (CTV) legat relativt konstant runt två tredjedelar. I och med att nya användare har strömmat in på TV4 Play sedan nylanseringen av tjänsten vecka 33 har andelen ökat markant, närmare bestämt 116 procent vecka 46 jämfört med vecka 33. Det gör att andelen som tittar via CTV slår nytt rekord under vecka 46 med 75 procent av all strömmad tid på TV4 Play. 

- Den utveckling som vi har sett på TV4 Play under hösten är ett fint tecken på att det har tagits emot väl hos användarna att vi har samlat allt vårt innehåll på en plats. Med tanke på det känns det extra kul att fortsätta fylla tjänsten med nytt och spännande programinnehåll, säger Jens Håkansta, kanalchef TV4.

Under vecka 46 är det även tydligt att det inte bara är andelen av tittandet på stor skärm som har ökat under hösten utan även den konsumerade tiden på samtliga plattformar och antalet aktiva användare i tjänsten. 

Fördelar med en uppkopplad tv

Vill du veta mer om vilka fördelar som en uppkopplad tv för med sig för dig som annonsör? Kontakta en säljare genom att mejla till saljavdelningen@tv4.se eller läs mer i artikeln Connected tv -  vad är det? Vilka fördelar för det med sig?.