På lördag den 13 september är det äntligen dags för SHL-premiär, där allt från Sveriges bästa ishockey finns att streama på TV4 Play. Men vårt samarbete med SHL handlar om mer än bara visa hockey på tv. I år är vi också stolt partner till SHL Impact Tour, en ny arena där SHL och klubbarna, tillsammans med supportrar, kommuner, regioner, näringsliv, akademi och politik, samverkar för att främja hållbarhet, gemenskap och långsiktig samhällsutveckling runt om i landet.
TV4 har under många år varit en stolt partner till SHL, och vårt samarbete bygger på en gemensam vilja att göra skillnad. Ishockeyn har en självklar plats i många lokalsamhällen, och tillsammans vill vi stärka dess roll, skapa mötesplatser och bidra till ett hållbart och inkluderande samhälle, både på och utanför isen.
Vårt partnerskap vilar på tre grundpelare:
1. Närvaro och engagemang i lokalsamhället
SHL-klubbarna är mer än bara idrottsföreningar, de är viktiga samhällsaktörer. På samma sätt vill vi som mediehus vara en aktiv del av lokalsamhällets utveckling. Genom våra initiativ vill vi stärka det lokala engagemanget och skapa nya arenor där människor, företag och föreningar kan växa tillsammans.
2. Sporten som enande kraft
Hockey är inte bara en sport. Det är en plats där generationer samlas och minnen skapas. Tillsammans med SHL vill vi lyfta fram sportens förmåga att förena och inspirera. Genom att skapa relevanta och trovärdiga sammanhang vill vi bidra till att stärka känslan av gemenskap i hela landet.
3. Starka lokala medier som grund för ett öppet samhälle
När företag annonserar på TV4 eller TV4 Play innebär det inte bara bred räckvidd, det är också en investering i det svenska samhället och som bidrar till att stärka lokal journalistik, idrott och kultur, viktiga hörnstenar i ett öppet och demokratiskt samhälle. Vi prioriterar dessutom att mäta annonsers effekt, så att varje investering ger tydligt genomslag.
SHL Impact Tour – följ med på turnén
Under säsongen besöker SHL Impact Tour14 klubbar. Här skapas arenor där supportrar, företag och samhällsaktörer möts – och där varumärken kan bygga relationer i en positiv och relevant kontext. På samtliga orter finns representanter från TV4:s försäljningsavdelning på plats för att visa hur ditt företag kan köpa tv-reklam.
Träffa oss på nedan 14 delstopp under SHL Impact Tour 2025/2026:
25 sep – Leksands IF
23 okt – Timrå IK
13 nov – Skellefteå AIK
20 nov – Örebro Hockey
27 nov – Linköping HC
4 dec – HV71
18 dec – Färjestad BK
15 jan – Djurgården hockey
22 jan – Frölunda HC
29 jan – Rögle BK
5 feb – Luleå Hockey
19 feb – Växjö Lakers
26 feb – Brynäs IF
5 mars – Malmö Redhawks
Mer information om turnén hittar du här.
Vill du använda kraften i tv och sport för att bygga ditt varumärke?
Registrera ett konto i TV4 Media Manager och ta del av en exklusiv SHL-rabatt vid annonsköp. Här får du även möjlighet att sponsra din lokala SHL-klubb och skapa extra synlighet där passionen är som störst.