Ett första gemensamt annonserbjudande från Schibsted och TV4.
TV4 inleder ett nytt samarbete med Annonsdax för att stärka den lokala närvaron och göra tv-reklam mer tillgängligt att köpa för små och medelstora företag. Samarbetet börjar gälla vid årsskiftet.
I juni 2024 lanserade TV4 annonsbokningsverktyget TV4 Media Manager där annonsörer och byråer själva kan boka reklam på alla TV4:s plattformar – både linjär tv och digitala kanaler.
Nu tar TV4 nästa steg för att nå fler annonsörer. Genom samarbetet med Annonsdax säkerställs att möjligheterna med TV4 Media Manager når hela Sverige. Från årsskiftet kommer Annonsdax att bredda sitt erbjudande och ge sina kunder tillgång till reklamköp på TV4:s alla plattformar via TV4 Media Manager.
- Annonsdax har lång erfarenhet av den lokala marknaden och arbetar nära små och medelstora företag. Det passar perfekt med TV4:s strategi: att sänka trösklarna och göra köp av tv-reklam mer tillgängligt för alla företag, säger Isabella Marin, Head of Partners & Self-Service på TV4.
Annonsdax är en rikstäckande säljorganisation med fokus på små och medelstora företag. 2003 inleddes ett samarbete med Schibsted (Aftonbladet, SvD, Omni m fl) och nu breddas alltså annonserbjudandet till att innefatta även TV4.
- Jag är superstolt och glad över att vi nu får addera TV4 till vårt lokala erbjudande. Det ger våra kunder ännu större genomslag och en starkare, mer komplett medieportfölj. Vårt långa samarbete med Schibsted har skapat en stabil grund – och gjort det här steget både naturligt och efterlängtat, säger Anna Ericson, vd på Annonsdax.