I går offentliggjordes de nominerade i kategorin Årets säljorganisation i Stockholm Media Award 2023. TV4 är nominerad i kategorin tillsammans med Schibsted, Warner Bros. Discovery, Bauer Media, JCDecaux och Acast.
Stockholm Media Award är en av Sveriges största medietävlingar och TV4 är i år en av de sex nominerade i kategorin Årets säljorganisation.
Bedömningskriterierna är:
”För att nomineras i Stockholm Media Awards kategori Årets säljorganisation ska man som ett medieföretags säljorganisation ha skapat stor nytta för sina annonsörer, samt underlättat och förstärkt mediebyråernas arbete. Man ska som säljorganisation ha utfört sina uppdrag över tid, på ett innovativt, effektivt och kundvänligt sätt.”
Vinnaren utses av en jurygrupp bestående av följande mediebyrårepresentanter:
Jonas Malm, Magna
Peter Pettersson, Captivate
Andreas Malmfält, Bizkit Havas
Sara Bergström, OMG
Mattias Carlström, Publicis Groupe
Vinnaren offentliggörs under Stockholm Media Week den 21 september.
Läs mer om tävlingen här.