Skip to main content

Nyhet  

Nu har du chans att vinna regional reklamtid hos TV4

DEL AV JULKALENDERN  LUCKA 15  

Genom att svara rätt på ett antal frågor som rör marknadsföring, TV4 och tv som medie har du nu chans att vinna linjär regional synlighet hos TV4. Vinsten är 100 TRP* som kan tas ut i ett (1) av TV4:s 20 regionala områden runt om i Sverige där du vill att din reklamfilm ska synas. Sista svarsdag är den 8 januari 2024.

När du syns regionalt i TV4-kanalen får du en bred räckvidd där din reklamfilm visas i en högkvalitativ annonsmiljö. Din reklamfilm har även chans** att synas intill populära program som Nyhetsmorgon, Efter fem, Sveriges mästerkock och Bäst i test.

För att delta i tävlingen, svara på frågorna nedan och mejla in svaren och en motivering till varför just du ska vinna till growth@tv4.se senast den 8 januari. Vinnaren kontaktas sedan via mejl. Ett tips för att hitta de rätta svaren, kika runt på TV4 Commercial och i de olika luckorna i årets julkalender.

  1. Generellt, om du bokar en kampanj som syns i regionerna Jämtland, Stockholm och Skåne för 285 000 kr under en treveckorsperiod hos TV4. Hur stor del av befolkningen når du då ut till i de valda områdena?
  2. Ungefär hur många unika tittare har TV4 under en genomsnittlig vecka?
  3. TV4 har nyligen gjort en studie tillsammans med Ehrenberg-Bass Institute som är ett världens största institut för marknadsforskning. Vad kallas de fyra mönster – eller lagar – som lyfts fram i studien?
  4. Olika medier ger tillbaka olika mycket per spenderad krona, där tv är det medie som i genomsnitt ger tillbaka mest. Hur mycket?
  5. TV4 har i dagsläget två olika annonsbokningsverktyg där annonsörerna själva kan boka reklam. Vad heter de?
  6. Genom digital annonsering hos TV4 kan annonsörerna välja att styra sin kampanj mot ett flertal väldefinierade målgrupper. Nämn fem olika styrningsmöjligheter.
  7. Under hösten 2023 blev det klart att TV4 inleder ett nytt samarbete för annonsförsäljning. För vilket bolag har TV4 blivit exklusiv återförsäljare av annonslager på den svenska marknaden?
  8. Motivera varför just ditt varumärke ska vinna synlighet hos TV4.

Specificering av vinst

Antal TRP: 100 TRP
Produkt: TV4 Regional. Linjär RBS (run by station) som innebär att TV4 väljer intill vilka program som reklamfilmen syns.
Kanal: TV4
Målgrupp: Alla 3-99 år
Tillåten filmlängd: 20, 15, 10 eller 5 sekunder, filmlängdsindex gäller.
Material: Vinnaren ansvarar för att leverera sin reklamfilm till TV4.
Region: Välj en (1) av TV4:s 20 regioner***. Valfri region gäller vid mån av plats.
Period: Vinsten kan lösas in under någon av perioderna 29/1 – 31/3 alternativt 1/7- 1/9 2024. Kampanjperioden måste avse minst tre veckor och samtliga TRP ska tas ut under samma period.
Leveransgaranti: 100 procent på TRP

TV4:s allmänna villkor gäller och eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

* TRP syftar på kontakter i procent av ett målgruppsuniversum. Exempelvis är 1 TRP = 1 % av en specifik målgrupp.
** TV4 garanterar inte vilka programformat som reklamfilmen syns intill.
*** Borås, Gävle-Dala, Göteborg, Halland, Jämtland, Jönköping, Linköping, Norrbotten, Norrköping, Skaraborg, Skåne, Stockholm, Sydost, Uppsala, Värmland, Västerbotten, Västernorrland, Väst, Västerås och Örebro.