TV4 Business Talks | GBG
- i samarbete med Essencemediacom, Mindshare, Omnicom Media Group, Scream och Tre Kronor Media
Marknadsföring för beslutsfattare
9 oktober | Kl. 9.00-11.00 | Lisebergsteatern
Under 120 minuter får du fördjupade kunskaper i hur olika mediekanaler påverkar användarnas uppmärksamhet och engagemang, hur tv-mediet bidrar till ökad försäljning och vikten av kreativitet i marknadsföring. Nya forskningsrön, konkreta tips och case varvas med panelsamtal. Moderator är Mårten Westlund, Brand Club.
Agenda
Agendan uppdateras löpande. Med reservation för ändringar.
Kl. 8.00-9.00 | Frukost
Kl. 9.00-9.30 | Uppmärksamhet och engagemang
Rob Ellis, COG Research
Faktiskt beteende kring uppmärksamhet och engagemang
Rob Ellis, grundare av COG Reserach, presenterar färsk neurovetenskaplig undersökning gjord av TV4 och COG Research. Studien, som baserar sig på naturligt och fysiologiskt beteende, undersöker hur olika mediekanaler påverkar användarnas uppmärksamhet och engagemang och hur mottaglig hjärnan är för att ta till sig och minnas reklambudskap och programinnehåll.
Kl. 9.30-9.50 | Vikten av kreativ reklam
Jonas Lyckstedt, Drum/OMG, och Fanny Eineren, OMD GBG
AI och kreativitet i medieplaneringen - konkreta tips och case
Jonas Lyckstedt, Excecutive Creative Director på Drum/Omnicom Media Group, och Fanny Eineren, Client Director på OMD GBG, om AI och kreativitet i medieplaneringen.
Kl. 09.50-10.15 | Panelsamtal
Representanter från näringslivet
Panelsamtal
Paneldeltagarna släpps inom kort.
Kl. 10.15-10.30 | Profit Ability 2: The new business case for advertising
Zoe Harkness, Thinkbox
Profit Ability 2: The new business case for advertising
Zoe Harkness, Head of Training på Thinkbox, om en ny studie kring hur lönsamheten för reklam och marknadsföring varierar beroende på mediekanal och kategori.
Kl. 10.30-10.55 | Panelsamtal
Representanter från mediebyråer
Panelsamtal
Deltagande i panelen är: Christopher Evans, PHD, Max Hallenberg, Tre Kronor Media, Madeleine Carlson, Scream, och Nils Wimby, Mindshare.
Kl. 10.55-11.00 | Summering av förmiddagen
Praktisk information
TV4 Business Talks i Göteborg riktar sig till dig som har en beslutsfattande roll med ansvar för företagets marknadskommunikation och mediemix samt till dig som vill öka dina färdigheter och kunskaper som medieköpare.
Tider
För dig som är hungrig bjuds det på frukost från kl. 8.00.
TV4 Insight Talks startar kl. 9.00 och slutar kl. 11.00.
Plats
Lisebergsteatern
Örgrytevägen 5
412 51 Göteborg
Seminariet är kostnadsfritt.
Intresserad av att delta?
Anmäl dig till B2B-eventet TV4 Business Talks här.