TV4 Business Talks | GBG

- i samarbete med Essencemediacom, Mindshare, Omnicom Media Group, Scream och Tre Kronor Media


Marknadsföring för beslutsfattare

9 oktober | Kl. 9.00-11.00 | Lisebergsteatern


Under 120 minuter får du fördjupade kunskaper i hur olika mediekanaler påverkar användarnas uppmärksamhet och engagemang, hur tv-mediet bidrar till ökad försäljning och vikten av kreativitet i marknadsföring. Nya forskningsrön, konkreta tips och case varvas med panelsamtal. Moderator är Mårten Westlund, Brand Club.

Anmäl dig


Agenda

Agendan uppdateras löpande. Med reservation för ändringar.

Kl. 8.00-9.00 | Frukost

Kl. 9.00-9.30 | Uppmärksamhet och engagemang

Rob Ellis, COG Research

Kl. 9.00-9.30

Faktiskt beteende kring uppmärksamhet och engagemang

Rob Ellis, grundare av COG Reserach, presenterar färsk neurovetenskaplig undersökning gjord av TV4 och COG Research. Studien, som baserar sig på naturligt och fysiologiskt beteende, undersöker hur olika mediekanaler påverkar användarnas uppmärksamhet och engagemang och hur mottaglig hjärnan är för att ta till sig och minnas reklambudskap och programinnehåll.

Kl. 9.30-9.50 | Vikten av kreativ reklam

Jonas Lyckstedt, Drum/OMG, och Fanny Eineren, OMD GBG

Kl. 9.30-9.50

AI och kreativitet i medieplaneringen - konkreta tips och case

Jonas Lyckstedt, Excecutive Creative Director på Drum/Omnicom Media Group, och Fanny Eineren, Client Director på OMD GBG, om AI och kreativitet i medieplaneringen.

 

Kl. 09.50-10.15 | Panelsamtal

Representanter från näringslivet

Kl. 09.50-10.15

Panelsamtal

Paneldeltagarna släpps inom kort.

Kl. 10.15-10.30 | Profit Ability 2: The new business case for advertising

Zoe Harkness, Thinkbox

Kl. 10.15-10.30

Profit Ability 2: The new business case for advertising

Zoe Harkness, Head of Training på Thinkbox, om en ny studie kring hur lönsamheten för reklam och marknadsföring varierar beroende på mediekanal och kategori.

 

Kl. 10.30-10.55 | Panelsamtal

Representanter från mediebyråer

Kl. 10.30–10.55

Panelsamtal

Deltagande i panelen är: Christopher Evans, PHD, Max Hallenberg, Tre Kronor Media, Madeleine Carlson, Scream, och Nils Wimby, Mindshare.

Kl. 10.55-11.00 | Summering av förmiddagen


Praktisk information


TV4 Business Talks i Göteborg riktar sig till dig som har en beslutsfattande roll med ansvar för företagets marknadskommunikation och mediemix samt till dig som vill öka dina färdigheter och kunskaper som medieköpare.

Tider

För dig som är hungrig bjuds det på frukost från kl. 8.00.
TV4 Insight Talks startar kl. 9.00 och slutar kl. 11.00.

Plats

Lisebergsteatern
Örgrytevägen 5
412 51 Göteborg

Seminariet är kostnadsfritt.

Skärmavbild 2024-09-19 kl. 12.52.08.png


Intresserad av att delta? 

Anmäl dig till B2B-eventet TV4 Business Talks här.