TV4 Insight Talks | 2024
Uppmärksamhet & engagemang – neurovetenskaplig studie av faktiskt beteende
Varmt välkommen till en inspirerande frukostföreläsning där ämnena uppmärksamhet och engagemang analyseras – både för programinnehåll och reklam. Föreläsningen utgår från en färsk neurovetenskapliga studie som TV4, för andra gången, har tagit fram i samarbete med COG Research.
Presentationen hålls på engelska av Rob Ellis som är grundare av COG Research. Studien mäter uppmärksamheten för annonser och hur mottaglig hjärnan faktiskt är för att ta till sig och minnas budskapen. Målet är att förstå hur både uppmärksamhet och engagemang påverkas av innehåll och annonser på olika plattformar, där bland annat TV4:s plattformar har studerats och jämförts med andra.
I studien mäts alltså naturligt och faktiskt beteende, direkt i hemmet på deltagarnas egna enheter, vilket gör studien unik i sitt slag.
Praktisk information
TV4 Insight Talks är ett kostnadsfritt B2B-seminarium som riktar sig mot annonsörer och mediebyråer.
Tider
För den som är hungrig bjuds det på frukost från kl. 8.30.
TV4 Insight Talks startar kl. 9.00 och slutar kl. 10.00.
Plats
TV4-huset
Tegeluddsvägen 3
115 41 Stockholm
Ta med legitimation. Behöver visas för vakt i receptionen.
Intresserad av att delta?
Anmäl dig till B2B-eventet TV4 Insight Talks här.