TV4 Business Talks | Göteborg

Effekt på riktigt – så skapar du reklam som både syns och känns

 

Den 14 oktober bjuder TV4 i samarbete med Dentsu, Gullers Grupp, OMD, PHD, Scream, Tre Kronor Media och WPP Media in till 120 minuter där vi delar insikter, verktyg och kreativa nycklar för att nå igenom bruset och bygga varumärke med verklig effekt.

Moderator är Mårten Westlund.

14 oktober | kl. 9.00–11.00 | Lisebergsteatern, Göteborg
Frukost serveras från klockan 8.00 och från klockan 11.00 bjuder vi på mingellunch.

 


Agenda

Agendan uppdateras löpande.

Kl. 8.00–9.00 | Frukost och registrering

Kl. 09.00–11.00 | Scenprogram

Hur skapar man reklam som fastnar?
I en ny studie som TV4 har tagit fram i samarbete med Kantar – baserad på över 550 nordiska tv-reklamfilmer – avslöjas de kreativa nycklarna bakom reklam som fångar uppmärksamhet, övertygar och bygger varumärke på riktigt. Vi lyfter fram kreativa val som har gett effekt och ger råd kring vanliga fallgropar.

Selma Pettersson, Head of Creative, Kantar

Hur vet du att din kampanj verkligen fungerar?
TV4 har tillsammans med analysföretaget Extreme utvecklat ett verktyg som mäter reklamfilmer utifrån parametrar bortom räckvidd och frekvens. Genom en metodik som bygger på Observation, Avsändare och Liking får du nu konkreta insikter om hur din kampanj presterar i verkligheten.

Fredrik Siljelöf, Head of Analysis, Xtreme Insight AB

Förtroende, förväntningar och affärer
Hur säkrar man relevans i ett medielandskap som förändras i rekordfart? Varför är TV4 och Schibsted en bra match - vilka värden kan man skapa tillsammans? Ett samtal om hur lokala mediers roll i samhället, publikens förväntningar och affärens utveckling hänger ihop.

Joakim Flodin, vd Schibsted Marketing Services
Rikard Sjöberg, försäljningsdirektör TV4