TV4 Business Talks | STHLM
How Brands Grow - The Enduring Power of TV
med professor Byron Sharp
Under en exklusiv seminarieförmiddag gästas vi av professor Byron Sharp, en av världens mest inflytelserika röster inom marknadsföring och varumärkesbyggande.
I ett öppet samtal med Jenny Strömstedt svarar han på de frågor många marknadsförare brottas med varje dag: Vad vet vi egentligen om reklamens effekt? Är lojalitet överskattat? Vad bör man säga till sin CFO? Och hur vet man att det man gör faktiskt fungerar?
23 september | kl. 9.00-11.15 | Maxim Sthlm
Frukost serveras från klockan 8.00
Agenda
Kl. 8.00–9.00 | Frukost och registrering
Kl. 09.00–09.25 | Strategi, kreativitet & tillväxt
Hur mår den svenska marknaden? Tre experter delar sin syn på hur rätt mediemix, kreativ höjd och handelns utveckling påverkar företags framtida tillväxt.
Medverkande:
Lina Lindén, vd WPP
Linda Nilsson, vd KOMM
Maria Mikkonen, chefsekonom Svensk handel
Kl. 09.25–09.50 | Förtroende, förväntningar och affärer
Hur säkrar man relevans i ett medielandskap som förändras i rekordfart? Varför är TV4 och Schibsted en bra match - vilka värden kan man skapa tillsammans? Ett samtal om hur journalistikens roll i samhället, publikens förväntningar och affärens utveckling hänger ihop.
Medverkande:
Joakim Flodin, vd Schibsted Marketing Services
Rikard Sjöberg, försäljningsdirektör TV4
Viveka Hansson, programdirektör för nyheter och samhälle TV4
Kl. 09.50–10.20 | How Brands Really Grow
Professor Byron Sharp – en av världens mest inflytelserika marknadsforskare – utmanar allt du trodde du visste om marknadsföring.
Samtal med Jenny Strömstedt
Kl. 10.20–10.50 | Heta stolen: Annonsörerna frågar - Byron svarar
Hur funkar forskningen i praktiken? Fyra svenska annonsörer – från olika branscher med olika budgetar och mål – sätter professor Byron Sharps teorier på prov. Det blir raka frågor om allt från räckvidd och kanalval till lojalitet och kreativitet – direkt från vardagens marknadsutmaningar.
Medverkande:
Lars Axelsson, marknadschef AJ-produkter
Maria Tilly, marknadsdirektör Orkla Foods Sverige
Michelle Wegner, marknadschef SEB
William Sävblom, Senior Communications Insight Manager ICA Sverige AB
Kl. 10.50–11.00 | Och nu då? Framtidens spelplan
Vilka frågor behöver vi ställa oss – och vilka svar kan vi själva skapa – för att marknadsföring ska fortsätta driva både tillväxt och relevans?
Medverkande:
Lina Lindén, vd WPP
Linda Nilsson, vd KOMM
Maria Mikkonen, chefsekonom Svensk handel
Scengäst
Moderator
Paneldeltagare
Praktisk information
TV4 Business Talks i Stockholm riktar sig till dig som har en beslutsfattande roll med ansvar för företagets marknadskommunikation och mediemix samt till dig som vill öka dina färdigheter och kunskaper som medieköpare.
OBS! Seminariet är kostnadsfritt, men antalet platser är begränsat. För att ge så många som möjligt chansen att delta tillämpar vi en no-show-avgift på 500 kronor om du inte avbokar din plats senast 24 timmar före start.
Tider
För den som är hungrig bjuds det på frukost från klockan 8.00.
TV4 Business Talks startar klockan 9.00 för att sedan avslutas klockan 11.15.
Plats
Maxim Stockholm
Karlaplan 4, Stockholm