Vi och våra partners lagrar och/eller får tillgång till information på en enhet, till exempel unika ID:er i cookies för att behandla personuppgifter. Du kan acceptera eller hantera dina val genom att klicka nedan eller när som helst på sidan för dataskyddspolicy. Dessa val kommer att signaleras till våra partners och kommer inte att påverka webbdata.
Vår cookiepolicy
Vi och våra partners behandlar data för att tillhandahålla:
Utveckla och förbättra produkter. Lagra och/eller få åtkomst till information på en enhet. Grundläggande annonser och annonsmätning. Personanpassad annonsprofil och visning. Personanpassat innehåll, innehållsmätning och målgruppsinsikter.
Hantera inställningar för samtycke
Obligatoriska cookies
Dessa cookies försäkrar att webbsidan fungerar korrekt.
Analytiska cookies
Dessa cookies tillåter oss att analysera sidanvändningen så vi kan mäta och förbättra prestanda av våra sidor.
Riktade cookies
Dessa cookies används för att bättre skräddarsy innehåll för dina intressen.
Tillåtna funktioner
Erhåller säker inloggning
Kommer ihåg val för filtrering, sortering och ifyllda fält
Ej tillåtna funktion
Låter oss undersöka och förbättra användarupplevelsen
Låter oss presentera innehåll som överensstämmer med dina intressen
Under 120 minuter fick besökarna fördjupade kunskaper i hur varumärken driver tillväxt och hur tv-mediet bidrar till ökad försäljning. Forskning och trendspaningar varvades med frågestund och panelsamtal. Moderator var Paulina Modlitba.
Harry Ward-Masters jobbar som Agency Relationship Manager på Thinkbox UK och har nio års erfarenhet av tv-branschen i Storbritannien. Han har jobbat med försäljning på Channel 4 samt på flera stora mediebyråer, inklusive Publicis och Omnicom innan han började på Thinkbox. Harry är en "true believer in the power of TV".
Harry Ward-Masters
Agency Relationship Manager
Thinkbox UK
Magda Nenycz-Thiel är Industry Growth Professor vid Ehrenberg-Bass Institute for Marketing Science där hon bedriver forskning inom kategoritillväxt och ansvarar för Industry Growth Initiative, som fokuserar på att förbättra tillväxtinvesteringar i organisationer. Hennes specialistområden är kategori- och branschtillväxt, e-handel och neuromarknadsföring.
Magdas forskning har publicerats i bland annat Journal of Advertising Research, European Journal of Marketing och Journal of Business Research. Hon är även författare till två kapitel i How Brands Grow Part 2, ”Building Physical Availability” och ”Online shopping – is it different?”.
Magda Nenycz-Thiel
Industry Growth Professor
Ehrenberg-Bass Institute
Paulina Modlitba är expert inom digitalisering, tech och innovation. Hon har de senaste 15 åren varit verksam inom allt från affärsutveckling och framtidsbevakning på Bonnier R&D till digital produktutveckling och marknadsföring på startups som Stardoll och Toca Boca. Hon driver sedan 10 år tillbaka egen konsultverksamhet inom digital affärsutveckling och strategi och har bland annat haft SVT, Sveriges Radio, Bonnier AB, IDG, Nobel Media, Vinnova, KTH och Tillväxtverket bland sina kunder. Paulina är även löpande en expert i Nyhetsmorgon och AI-kollen.
Paulina Modlitba
Moderator
TV4 Business Talks
Rikard Sjöberg har jobbat på TV4 i olika roller sedan 2010. Bland annat som förhandlingschef, försäljningschef och de senaste åren som biträdande försäljningsdirektör med ansvar för Sverige och Finland. Sedan april 2023 är han försäljningsdirektör för TV4.
Rikard Sjöberg
Försäljningsdirektör
TV4
Harry Ward-Masters jobbar som Agency Relationship Manager på Thinkbox UK och har nio års erfarenhet av tv-branschen i Storbritannien. Han har jobbat med försäljning på Channel 4 samt på flera stora mediebyråer, inklusive Publicis och Omnicom innan han började på Thinkbox. Harry är en "true believer in the power of TV".
Harry Ward-Masters
Agency Relationship Manager
Thinkbox UK
Magda Nenycz-Thiel är Industry Growth Professor vid Ehrenberg-Bass Institute for Marketing Science där hon bedriver forskning inom kategoritillväxt och ansvarar för Industry Growth Initiative, som fokuserar på att förbättra tillväxtinvesteringar i organisationer. Hennes specialistområden är kategori- och branschtillväxt, e-handel och neuromarknadsföring.
Magdas forskning har publicerats i bland annat Journal of Advertising Research, European Journal of Marketing och Journal of Business Research. Hon är även författare till två kapitel i How Brands Grow Part 2, ”Building Physical Availability” och ”Online shopping – is it different?”.
Magda Nenycz-Thiel
Industry Growth Professor
Ehrenberg-Bass Institute
Paulina Modlitba är expert inom digitalisering, tech och innovation. Hon har de senaste 15 åren varit verksam inom allt från affärsutveckling och framtidsbevakning på Bonnier R&D till digital produktutveckling och marknadsföring på startups som Stardoll och Toca Boca. Hon driver sedan 10 år tillbaka egen konsultverksamhet inom digital affärsutveckling och strategi och har bland annat haft SVT, Sveriges Radio, Bonnier AB, IDG, Nobel Media, Vinnova, KTH och Tillväxtverket bland sina kunder. Paulina är även löpande en expert i Nyhetsmorgon och AI-kollen.
Paulina Modlitba
Moderator
TV4 Business Talks
Rikard Sjöberg har jobbat på TV4 i olika roller sedan 2010. Bland annat som förhandlingschef, försäljningschef och de senaste åren som biträdande försäljningsdirektör med ansvar för Sverige och Finland. Sedan april 2023 är han försäljningsdirektör för TV4.
Rikard Sjöberg
Försäljningsdirektör
TV4
Paneldeltagare
Anders Eriksson
Head of B2B Insights
TV4
Elias Betinakis
Chief Strategy Officer
GroupM
Helene Moland Daly
Nordic Consumer Experience Lead
Mondelēz International
Nils Wimby
Group Client Director
Mindshare
Sofie Westerstrand
Senior Project Manager Business & Customer Insight
Scream
Ulrika Helander
Chief Marketing Officer
Svenska Spel Tur
Anders Eriksson
Head of B2B Insights
TV4
Elias Betinakis
Chief Strategy Officer
GroupM
Helene Moland Daly
Nordic Consumer Experience Lead
Mondelēz International
Nils Wimby
Group Client Director
Mindshare
Sofie Westerstrand
Senior Project Manager Business & Customer Insight
Scream