Reklamfilm | Pausreklam

Som annonsör hos TV4 kan du snabbt nå ut till en bred och engagerad publik samtidigt som ditt varumärke associeras med förstklassigt programinnehåll i en trygg annonsmiljö. Du väljer själv om du vill synas i en reklampaus eller när användarna pausar det innehåll som de tittar på. 

Reklamfilm

När du kommunicerar med dina kunder med hjälp av en reklamfilm visas den i en säker annonsmiljö på TV4:s kanaler och plattformar under reklampauserna. Vid en bokning i TV4 Media Manager kan reklamfilmen vara 5-30 sekunder lång och det är möjligt att lägga till både en klicklänk och en tracking-url från tredje part om den visas digitalt. Klicklänken används för att locka användarna att läsa mer om ditt varumärke och en tracking-url gör att du kan följa upp reklamen på ett bra sätt. 

För reklamfilmer behöver du även en så kallad filmkod för att TV4 ska kunna distribuera din reklamfilm. Du skapar en filmkod genom att ladda upp din reklamfilm i antingen Peach eller Adtream som ser till att din reklamfilm möter de tekniska krav som behövs för att reklamfilmen ska visas på bästa sätt. De hjälper även till att leverera reklamfilmen till TV4 efter att du har skrivit in filmkoden i TV4 Media Manager. Observera att vid en regional kampanj behöver reklamfilmen laddas upp i Peach.

För mer information, besök peach.me eller adstream.com.

Pausreklam

En pausreklam är en stillbild som syns i helskärm när användaren pausar ett program på TV4 Play. Det är ett förhållandevis lätt sätt att annonsera i en miljö med rörlig bild utan att behöva producera en hel reklamfilm. I TV4 Media Manager kan du välja att antingen ladda upp en färdig pausreklam, alternativt skapa en från grunden inne i verktyget. 

Precis som för en reklamfilm som syns digitalt går det att koppla både en klicklänk för att locka användarna att läsa mer om ditt varumärke och en tracking-url från tredje part för att följa upp pausreklamen på ett bra sätt. De flesta tittar även på TV4:s programinnehåll via en stor skärm, vilket gör att det kan vara bra att använa en QR-kod för att styra trafik till din sajt.